dot
dot


  [Help]
dot
รับบัตร Visa Master
bulletราคาไม่รวมภาษีมูลค่าเพิ่ม
dot
dot
Line:@audiocity
ไมโครโฟน Microphone ไมค์สาย
bulletSHURE
bulletLewitt
bulletTOA
bulletAKG
bulletBOSCH
bulletRODE
bulletBeyerdynamic
bulletAudio-Technica
Wireless Microphone ไมโครโฟนไร้สาย
bulletSHURE
bulletTOA
bulletAKG
bulletJTS
bulletMIPRO
bulletSennheiser
bulletSherman
bulletAudio-technica
MIXER (มิกเซอร์)
bulletYAMAHA
bulletSoundcraft
bulletMACKIE
bulletMIDAS
bulletBehringer
bulletAllen&Heath
bulletAudio Interface
เพาเวอร์แอมป์ Power Amplifier เครื่องขยายเสียง
bulletYAMAHA
bulletTOA
bulletQSC
bulletBOSCH
bulletCROWN
bulletNPE
bulletEV, Electro-Voice
bulletITC Audio
POWER MIXER เพาเวอร์มิกเซอร์
bulletYAMAHA
bulletMACKIE
bulletBehringer
Speaker ตู้ลำโพง ตู้ลำโพงกลางแจ้ง ราคาลำโพง PA
bulletJBL
bulletQSC
bulletTOA
bulletBOSE
bulletYAMAHA
bulletTurbosound
bulletTANNOY
bulletBOSCH
bulletNPE
bulletNEXO
bulletQUEST
bulletRenkus-Heinz
bulletSHERMAN
bulletEV, Electro-Voice
Portable PA ราคาชุดเครื่องเสียง ลำโพงพกพา ชุดเครื่องเสียง เครื่องเสียงเคลื่อนที่
bulletYAMAHA
bulletBOSE
bulletLD Systems
bulletTurbosound
bulletPEAVEY
bulletDECCON
bulletOKAYO
bulletXXL Power, BIK
bulletJBL Bluetooth
bulletชุดเครื่องเสียง
Karaoke คาราโอเกะ
bulletMBOX
bulletYAMAHA
bulletJBL Karaoke
Ceiling Speaker ลำโพงติดเพดาน
bulletTOA
bulletITC
bulletJBL
bulletQSC
bulletBOSE
bulletBOSCH
bulletTANNOY
bulletTurbosound
Horn Speaker ลำโพงฮอร์น
bulletTOA
bulletBOSCH
bulletITC Audio
bulletInter-M
Megaphone โทรโข่ง
bulletTOA
bulletSHOW
Conference ไมค์ประชุม
bulletTOA
bulletDIS
bulletBOSCH
bulletYAMAHA
bulletJTS
bulletTELEVIC
bulletNPE-NTS
bulletVideo Conference
bulletBOSCH
bulletTOA
bullet Soundvision
ชุดทัวร์ไกด์ Tour Guide System
bulletOKAYO
bulletTOA
Signal Processor, เครืองมือช่วยปรับแต่งเสียง
bulletCrossover (ครอสโอเวอร์)
bulletEqualizer (อีควอไลเซอร์)
bulletDBX
bulletASHLY
bulletYAMAHA
Projector โปรเจคเตอร์ เครื่องฉายภาพ
bulletSwitcher AV VGA HDMI
bulletProfessionnal Video
bulletSecurity Solutions
bulletระบบภาพและอคูสติกดีไซน์
bulletเครื่องเสียงระบบประกาศไร้สาย-Voip
bulletCable Connector สายสัญญาณ
bulletPlayback (Tape, CD, Tuner)
bulletProfession DJ
bulletHeadphone (หูฟัง)
bulletDigital Network Link
bulletMusic instrument
dot
ชื่อผู้ใช้ :
รหัสผ่าน :
เข้าสู่ระบบอัตโนมัติ :
bullet ลืมรหัสผ่าน
bullet สมัครสมาชิก
dot
dot
dot
จำนวน : 0 ชิ้น
ราคา : 0.00บาท
bullet ดูสินค้า
bullet ชำระเงิน
bulletระบบเสียงห้องประชุม ขนาดเล็ก
bulletTerminal รับโล่ DBD Verified 2012


เพิ่มเพื่อน


RME Babyface USB Pro Audio  




รหัส : Babyface USB Pro Audio (สินค้า
ยี่ห้อ : RME
รุ่น : Babyface USB Pro Audio
ราคาปกติ :  29,900.00 บาท      
Color/ สีของสินค้า :

รายละเอียดย่อ :
22-Channel, 192kHz Bus-powered, USB High Speed Audio Interface
**สินค้าเลิกผลิตครับ**
รายละเอียดทั้งหมด :

RME Babyface USB Pro Audio  . Made by RME

The NEW Babyface
22-Ch. 192 kHz multi-format mobile USB audio interface

 

       RME วางตลาด audio interface ตัวใหม่ในชื่อว่า Babyface ขนาดกระทัดรัดแต่สเปคแรงสุดๆรองรับ input แบบอนาลอกได้ 10 input และ 12 output ด้วยสเปค 192kHz AD/DA converter มาพร้อม 2channel mic pres พร้อมไฟphantom +48v พร้อมด้วยระบบต่อ d-sub connector โดยมี breakout cable พร้อมหัวขั้วต่อเพื่อการใช้งานทั้งหัวแบบ balanced XLR 4 หัว และ TRS 1หัว ขั้วต่อสำหรับMIDI I/O ระบบต่อพ่วงสัญญาณดิจิตอลแบบ TOSLINK, SPDIF สามารถติดตั้งใช้งานได้ทั้ง Windows Vista/7/XP SP2 (32&64bit) ,Apple Mac OS X 10.5+ (core Audio)

 

Based on a newly developed RME Hammerfall Pro Audio
core, the Babyface provides revolutionary ultra-low
latencies with multiple I/O channels, realizing a
performance previously not available from USB audio
interfaces.

 

RME Babyface รุ่นใหม่ล่าสุด ด้วยคุณสมบัติที่เหลือร้ายจริงๆ ทั้งรูปโฉมที่ดูดี เล็กกระทัดรัด ที่น่าทึ่งมันมี I/O มากถึง 22 channel โอ้แม่เจ้า ตอนแรกที่เห็นหน้าตามัน ผมเองก็สงสัยเหมือนกันว่ามันยัดเข้าไปหมดได้ไง พอถึงบางอ้อก็ออทันที่ว่า มันใช้ ADAT เป็น I/O ด้วย ซึ่งทั้ง IN และ OUT ก็ 16 channel แล้ว ใครจะคิดว่า Interface ขนาดเล็กจะเอา ADAT มาใส่ ว่าก็ว่าเถอะมันแทบไม่ได้เพิ่มต้นทุนอะไรเลยในการเพิ่ม ADAT เข้าไป เพียงแค่เขียนโปรแกรมนิดหน่อย(สำหรับเขานะ) แล้วก็เพิ่มตัวรับส่ง Optical เท่านั้นเอง แต่ขอโทษครับ มันสามารถ up ค่าตัวได้เยอะเลยล่ะ เดี๋ยวเรามาดูรายละเอียดกันบ้างว่ามันมีอะไรบ้างในตัว Babyface

สิ่งที่เราจะได้มาและขั้วต่อแบบต่างๆ

 

- ADC/DAC 192 kHz
- 10 input/12 output channel
- 2 x analog I/O with mic pres, line and mic level, balanced or unbalanced
- 1 channel alternatively usable as Hi-Z input
- 1 x ADAT I/O or 1 x SPDIF I/O optical
- 1 x Phones Out (separate DA conversion)
- 1 x MIDI I/O
- Supports Bus-powered operation TotalMix FX (High-End DSP mixer with efects)

ดูจากสเปคมันล้นเหลือจริงๆครับ โดยเฉพาะผูที่ทำเพลงหรือดนตรี ซึ่งคงจะใช้แค่ภาคของ analog ส่วนของ ADAT คงน้อยครั้งที่จะได้ใช้ แต่ก็สามารถพ่วงเข้ากับ Converter ตัวอื่นได้ที่มี ADAT เหมือนกัน ก็จะสามารถขยาย I/O ให้เราได้

ถึงมันจะเล็กแต่ก็มี mic-pre ให้พร้อมเลือกได้ว่าจะ phantom +48v หรือไม่ ที่สำคัญมันถูกถอดแบบมาจากรุ่นใหญ่ ไม่ต้องห่วงเรื่องของคุณภาพเสียงว่าจะด้อยกว่ารุ่นใหญ่ นอกจากนี้ก็จะมีช่องอินพุท Hi-Z ไว้าต่อพวกกีตาร์เข้าโดยตรงได้

เรามาดูที่ด้านหลังบ้าง ก็จะมีช่อง USB ไว้ต่อเข้าคอม และ Toslink I/O อย่างล่ะ 1 สามารถเลือกสลับให้เป็น ADAT หรือ S/PDIF ได้ แล้วก็จะมี D-Sub 15 pin เป็นตัวต่อสายที่จะมี XLR 2 in/out, 1 1/4TRS phone ตัวนี้สามารถต่อเป็น analog out 3+4 ได้, MIDI in/out เป็นไงเล่า..สุดยอดไหม แต่ยังไม่พอแค่นี้ยังไม่สุดๆ มันยังมาพร้อมกับ RME Totalmix FX ซึ่งจะเป็นมาตรฐานใหม่ของ RME ในรุ่นต่อไป ที่จะสามารถควาบคุมการทำงานได้อยู่มือ รวมถึงงานมิกซ์ได้ด้วย เพราะมันมี effects EQ มาให้พร้อม ที่ทำงานด้วย DSP จะลดการทำงานของ CPU ได้

 

แน่นอนว่าของดีแบบนี้จะต้องการันตีเรื่องของ latency ที่ต่ำ ผมไม่มีข้อมูลว่ามีค่าเท่าไหร่ ฝากถึงตัวแทนจำหน่ายถ้าจะอนุเคราะห์สักตัวเพื่อการทดสอบก็จะดีไม่น้อย เอาเป็นว่าน่าจะใกล้เคียง 0 แล้วกัน สามารถใช้ได้ทั้ง Mac(10.5+) และ PC(XP,VISTA,WIN7)

สุดท้าย น่าจะถือได้ว่าเป็นการนำร่องของ Totalmix FX แล้วก็ถือได้ว่าเป็น Interface ที่น่าสนใจอย่างมากทีเดียว

 

Overview

RME has given a face to digital audio. Starting with the Multiface as first serious/professional mobile I/O solution ever we raised the bar further and further, up to the extremely popular and successful Fireface series. So now that the racks are filled we will start to rock your desktop!

The Babyface is smooth on the outside for looks and feel, but has the balls inside: latest 192 kHz AD- and DA-converters, two reference class microphone preamps, SteadyClock - analog circuit design, features and function are truly RME - we wouldn't give our newborn anything second class!

That includes the new TotalMix FX, a TotalMix on steroids, with tons of new features, improvements and 3-band parametric EQs, plus added echo and reverb: anything you need right out of the box and with near zero latency!

The Babyface uses RME's Hammerfall USB audio core from the Fireface UC - another milestone in low latency audio interfaces, and will give you outstanding performance and top sound in an ultra-portable, nicely designed and attractively shaped enclosure.

 

Connectivity

  • 10 Input / 12 Output channels
  • 2 x Analog Input
  • 4 x Analog Output
  • 1 x ADAT I/O or 1 x SPDIF I/O optical
  • 1 x MIDI I/O
  • 1 x USB 2.0
  • 2 x Mic Preamp with digitally controlled gain
  • 1 x Hi-Z instrument input
  • TotalMix FX (with EQ, Reverb, Echo)

 

Features

Analog I/Os . The balanced XLR I/Os and the TRS phones outputs use RME's analog circuit design, therefore guarantee outstanding noise and distortion values. The latest generation AD/DA converters provide sample rates up to 192 kHz with an SNR of up to 115 dBA. Due to its efficient jitter reduction, SteadyClock(TM) guarantees prestine sound quality, even when clocking to an external digital source.

High-End Mic Preamps . Both digitally controlled preamps provide individually switchable 48V phantom power. A gain of up to 65 dB, adjustable in steps of 3 dB over a range of 56 dB, exceptional EIN performance even at low amplification settings, and extremely low THD+N values let these preamps surpass those of other devices that cost several times the price of the Babyface. All level settings are 100% recallable by the setup software and can be comfortably adjusted directly at the unit.

Digital I/Os . The incredible feature set includes an optical TOSLINK I/O, usable as ADAT port with SMUX support or SPDIF optical at up to 192 kHz. In combination with an ADAT converter, like RME ADI-8 QS or OctaMic II, the Babyface provides an incredible amount of 10 analog input and 12 output channels.

Phones Output . The additional headphone output, driven from a separate and dedicated DA converter, delivers the full sonic experience of up to 192 kHz and is available not only directly at the unit but also at the breakout cable. Perfect for two separate headphones or additional monitors. The phones level is easy to adjust and control with a simple click of the select button and the main volume knob.

Instrument Input . Directly plug in your guitar or other instruments by switching one input to Hi-Z input mode. Recording any instrument becomes a breeze and does not require any other hardware.

MIDI I/O . The integrated MIDI I/O completes the list of features and turns the Babyface into a creative audio system of universal usability. Do what you want - wherever you want!

Perfect Control . With one main control knob and two single buttons the elegant Babyface acts as a perfectly designed direct desktop control for all typical studio tasks: volume control, reference volume store and recall, volume dim, input selection/switching, input gain control - quick and easy access to all functions has been a major point during design and development. The LED bars serve as both level and gain meters, visually supporting the precise control of all inputs, outputs and headphone levels directly at the interface.

USB Made by RME . The Babyface provides RME's unmatched USB pro audio technology for revolutionary ultra-low latencies on Mac and PC. Under both operating systems the available latencies are simply sensational and provide an exceptional performance.*

* Minimal latencies are not guaranteed as they depend on the specific computer and application.

List of tested systems (with Fireface UC)

Full mobility . The ultra-portable Babyface has been designed for bus-powered operation (some systems might require a special two USB connector cable - included). This turns the Babyface into the perfect partner for mobile recording of live performances, composing sessions in a park or coffee shop, or just wherever you go. Even if you just see it as a good looking HIFI music player or home studio companion - it will work perfectly on every desktop and laptop computer.

 

Rear Connectors . The Babyface provides two optical I/Os and a 15-pin D-sub connector. Both TOSLINK connectors for ADAT or SPDIF optical are on the back of the Babyface. The breakout cable - connected directly or via a special extension cable - offers the following connections:

- 4 x XLR balanced (Analog I/O)
- 1 x 1/4" TRS for Phones (= Analog Out 3+4)
- 2 x DIN (MIDI I/O)

The breakout cable is identical to the balanced analog cable of the HDSPe AIO card (BO9632XLRMKH). A breakout cable with unbalanced outputs is available as option (BO9632CMKH).

More features

  • Sample rates up to 192 kHz on all I/Os (including two ADAT channels via SMUX4)
  • Two digitally controlled microphone preamps in high-end quality
  • Two balanced universal inputs for line and instrument signals
  • SteadyClock for maximum jitter suppression and clock refresh
  • Direct operation with rotary encoder and keys
  • TotalMix FX: Newly developed internal DSP high-end mixer
  • Full mobility by bus powered operation
  • DIGICheck, RME's unique meter and analysis tool included
  • Peak and RMS are hardware-calculated for all channels

TotalMix FX

The next generation of TotalMix delivers hardware mixing/routing with lots of new features and a highly improved usability. For a seamless integration of the new features TotalMix has been rewritten from the ground up. The DSP mixer now not only matches features of high-end digital consoles but even adds effects like a 3-band parametric EQ plus Low Cut on all input and output channels. The Babyface also provides a separate FX send bus for all inputs and software playback channels, feeding two effect engines: Reverb and Echo. Every output channel includes a FX return control for the FX output signal.

Features/Differences to classic TotalMix:

  • New design and improved usability
  • Control Room Section: Dedicated section for the main output (e. g. studio monitors) and other monitoring outputs (e. g. phones). All existing stereo output channels can be freely assigned as source for the control room section channels.
  • Four definable groups for Solo, Mute and Faders
  • Switchable Mono and Stereo channel view
  • Channel Options: Stereo Width, MS Processing, Phase L/R
  • Trim mode: Adjusts the volume for all routed signals of a channel. This option allows to modify the volume of all sends of a channel simultaneously, equalling a hardware's trim functionality.
  • Unlimited Undo and Redo
  • FX Sends and Returns: One send bus for every input/playback channel with Reverb/Echo
  • Expandable channel view for channel settings and EQ setup
  • Slim channel mode for selected or all channels, to save space or give a meter bridge view
  • 2-Row Mode: reduces the height of the mixer to two rows for smaller displays

The DSP-based hardware calculates RMS and Peak levels for all channels without causing any CPU load.

Technical Specifications

  • Input AD: 2 x XLR (2 x Mic/Line), servo-balanced.
  • Output DA (Main, 2 Channels): 2 x XLR, servo-balanced
  • Output DA (Phones, 2 Channels): 2 x 1/4" TRS (Stereo), unbalanced (on breakout cable and interface)
  • Input Digital: 1 x ADAT optical or SPDIF optical
  • Output Digital: 1 x ADAT optical or SPDIF optical
  • MIDI: 1 x MIDI I/O via breakout cable (2 x 5-pin DIN jacks), for 16 channels low jitter hi-speed MIDI
  • Dynamic range AD: 108 dB RMS unweighted, 111 dBA
  • THD AD: < -100 dB (< 0.001 %)
  • THD+N AD: < -98 dB (< 0.0012 %)
  • Crosstalk AD: > 110 dB
  • Dynamic range DA: 112 dB RMS unweighted, 115 dBA
  • THD DA: < -104 dB (< 0.00063%)
  • THD+N DA: < -100 dB (< 0.001%)
  • Crosstalk DA: > 110 dB
  • Maximum Input Level for 0 dBFS: +12 dBu
  • Maximum Output Level @ 0 dBFS Line: +15 dBu
  • Maximum Output Level @ 0 dBFS Phones: +8 dBu
  • Sample rate internally: 32, 44.1, 48, 64, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4, 192 kHz
  • Sample rate externally: 28 kHz - 200 kHz
  • Frequency response AD/DA, -0.5 dB: 5 Hz - 22 kHz (sf 44.1 kHz)
  • Frequency response AD/DA, -0.5 dB: 5 Hz - 34 kHz (sf 96 kHz)
  • Frequency response AD/DA, -1 dB: 5 Hz - 50 kHz (sf 192 kHz)
  • Jitter: Typical < 1 ns for internal, ADAT in
  • Jitter suppression: >30 dB (2.4 kHz)
  • Jitter sensitivity: PLL operates error-free even at 100 ns

 

Driver support

  • Windows 7 / Vista / XP SP2 (32 & 64 bit)
  • Apple Mac OS X 10.5 or up (Core Audio)

 

 

 


จำนวน      Unit


Copyright © 2010 All Rights Reserved. Terminal Solution